Ett kort inlägg

Idag har vi fått lära oss de regler som gäller för soldater i krig och fred, t.ex. vad eller vem får man skjuta på, hur ska krigsfångar behandlas, etc. Det var intressant tyckte i alla fall jag. Sedan fick vi lära oss vad som är stridens grunder. Det var en del begrepp, etc. T.ex. skillnaden mellan taktik och stridsteknik, vilka olika typer av eld det finns (Direkt, Indirekt och minor), olika taktiker, etc. Jag tror jag imponerade på kapten med mina taktikkunskaper... Men så går det när man läst om det i... Jag vet inte hur många år...

Sedan fick vi gå ut och applicera våra kunskaper i praktiken genom att lösa olika stridsscenarion i grupp.
Efter det hade vi en timme att slå ihjäl innan middagen. Den tillbringade vi genom att lära oss sängbäddning/-sträckning av Sergeant Jonsson (Som f.ö heter Therese i förnamn fick vi lära oss idag)...

Nej, nu ska man väl förbereda sig för att sova. Imorgon kommer lönen, 2000-nånting. Men ska väl spara det tills jag kommer hem. Måste ju köpa Hearts of Iron 3...

Jaja, god natt på er alla!

//620 Strömgren Out!

Kommentarer
Postat av: Maj-Lis

Det ska bli så spännande att se hur du bäddar din säng här hemma efter dagens övningar! Det ser jag verkligen fram emot! :-)

2009-08-24 @ 23:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0