Jag blir den du aldrig ser

Idag har vi övat strid samt kamouflage. Vi skulle ta med stridsutrustning, vapen, hjälm, stridsväst, kroppsskydd, m.m. och gick ner till Staraholmarna. Vi fick tillbringa första halvtimmen med att sminka oss gröna och bruna i ansiktet, halsen, nacken, händerna och andra synliga kroppsdelar. Sen skulle vi skära av kvistar, etc, och sätta fast i hjälmen. Detta var alltså kamouflaget.

Sedan fick vi öva hur man besätter en eldställning (typ skyttegravar, etc) och man agerar i dem, hur ordergivning funkar, etc. Jag lyckades hamna i en skytteställning som hade ett riktigt andra världskriget-stuk över sig, vilket gjorde andra världskriget-fantasten i mig lycklig.
  Vi pysslade med detta i några timmar (Från 8-nånting t.o.m 16-tiden). Sedan fick vi duscha och byta om. Nu är det första gången på länge som jag har på mig civila kläder.

Eftersom lönen kommit (Tack alla ni som betalar skatt!) så tog vi och gick på byn. Där lyckades jag få tag på mina favoritchips (Cream Cheese). Dessa har jag sökt efter land & rike runt. De verkar inte ha funnits i Stockholm sen millenieskiftet, så jag var säker på att de hade slutats producerats. Sen hittade jag dem på COOP Forum i Boden av alla platser... Jaja, nu har jag dem iaf, så nu ligger jag i sängen och käkar chips och läser på min läxa i SoldF (Soldaten i Fält - Vår "Instruktionsbok") samt lyssnar på kents "Elite" och dricker Coca cola (Lite ironisk blandning. Jag lyssnar på en hyllningslåt till arbetarrörelsen och dricker "arbetarnas blod").

Men nu är det nog dags att förbereda sig för sänggående. Enligt schemat så har vi vår sista lektion 21.30 imorgon, så det är bäst att sova ut ordentligt tills dess.

//620 Strömgren Out!

Kommentarer
Postat av: Maj-Lis

Det låter som om du har haft en riktigt toppendag!

Kul att du hittade Cream Cheese! Jag gillar dem också!

Kram!

2009-08-25 @ 22:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0