Lugnt

Idag har vi slutat efter middagen (vid 16-tiden), så nu har man inte mycket att göra. Har fixat till skåpet så att skåpordningen är korrekt som både fänriken och sergeanten sa. Sedan ska jag bättra på två märken på uniformsjackan och eventuellt märka saker och ting i skåpet lite snabbt. Sedan är man helt fri. Om jag börjar sy nu borde jag vara klar ca 20:30, å kan ha märkt klart allt tills 21-tiden om allt flyter på väl...

I övrigt har vi idag haft tvättbyte så man kunde byta till sig lite mer välpassande kläder. De flesta kläderna är dock fortfarande för tighta, men det löser sig nog... Vi har dessutom haft visitation av logement/skåp samt gått igenom hinderbanan och haft orientring. Eftersom jag fortfarande har lite halsont så var jag bara med till viss del. Har ännu inte fått tag på kompanisköterskan så hon har kunnat undersöka mig, får leta upp henne imorgon.

Imorgon ska vi tydligen börja med vapenexercis och lära oss grundläggande data om vapnen samt säkerhets- & skötselråd. Om allt gå som planerat ska vi, enligt rykten, börja skjuta på fredag.

Läs också gärna mitt inlägg strax innan detta om Afghanistan!

Allt för mig just nu!
//620 Strömgren Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0