ADR

Denna vecka har varit den grymmt tråkigaste på länge. Vi har haft ADR-utbildning, dvs transport av farligt gods. Vi har bara suttit i en lektionsal och haft teori varvat med uppgifter och prov. Så äckligt tråkigt att man kan spy! Tillråga på allt fick jag reda på i fredags att jag inte alls behöver denna utbildning för att åka med i lastbilarna/dumprarna (Vilket var anledningen till att jag fick den), och har alltså således missat den utbildning jag skulle ha haft för min befattning. Dåligt Försvarsmakten. Dock var ju utbildningen civilit meriterande, så man ska väl inte klaga för mycket. Men jag hade hellre suttit och haft en utbildning jag behöver istället för en utbildning som jag kanske kommer att behöva. Denna vecka får vi se vad som händer. TOLO ska ju ha drivmedelsutbildning, men jag har hört att stabsutbildningen fortfarande pågår så jag kanske hoppar på den istället. Vi får väl se helt enkelt. Nåja, just nu sitter jag på bussen från Kallax, Luleå, påväg till I19, Boden, för ytterliggare en vecka i Hans Majestäts Kungliga tjänst! Vi läses! //620 Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0